Đề thi tuyển sinh vào Lớp 10 môn Tiếng Anh - Đề 2 - Năm học 2018-2019 - Trường THCS Định Hóa (Có đáp án)

Question I. Choose the word whose the underlined part differs from the other on pronunciation in each of the following questions:

  1. A. walks
  2. A. asked
  3. A. teacher
  4. A. thank

5. A. pollution

B. cups

B. learned

B. please

B. their B. suggestion

C. students C. saved

C. learn

C. though

C. edition

D. pens

D. called

D. seat

D. those

D. limitation

Question II. Choose the best option to complete each of the following questions:

1. Tom is.........................tallest students in my class.

A. a B. an C. the D. No article

2. They planned to have the trip................June.

A. on B. in C. at D. for

3. Peter was absent from class ......................he had a headache.

A. because B. although C. and D. but

4. Kate bought the bike..........................was advertised at a reduced price.

A. who B. whom C. whose D. which

5. Lan doesn't play golf well, ..........................?

A. does she B. doesn't she C. did she D. is she

doc 4 trang Bạch Hải 13/06/2025 160
Bạn đang xem tài liệu "Đề thi tuyển sinh vào Lớp 10 môn Tiếng Anh - Đề 2 - Năm học 2018-2019 - Trường THCS Định Hóa (Có đáp án)", để tải tài liệu gốc về máy hãy click vào nút Download ở trên

Tóm tắt nội dung tài liệu: Đề thi tuyển sinh vào Lớp 10 môn Tiếng Anh - Đề 2 - Năm học 2018-2019 - Trường THCS Định Hóa (Có đáp án)

Đề thi tuyển sinh vào Lớp 10 môn Tiếng Anh - Đề 2 - Năm học 2018-2019 - Trường THCS Định Hóa (Có đáp án)
 PHÒNG GDĐT KIM SƠN ĐỀ THI TUYỂN SINH VÀO LỚP 10 THPT
 TRƯỜNG THCS ĐỊNH HÓA Năm học 2018-2019
 MÔN: TIẾNG ANH
 Thời gian làm bài: 45 phút
 ( Đề thi gồm 4 câu, 2 trang)
Question I. Choose the word whose the underlined part differs from the other on 
pronunciation in each of the following questions: 
 1. A. walks B. cups C. students D. pens 
 2. A. asked B. learned C. saved D. called
 3. A. teacher B. please C. learn D. seat
 4. A. thank B. their C. though D. those
 5. A. pollution B. suggestion C. edition D. limitation 
Question II. Choose the best option to complete each of the following questions:
1. Tom is.........................tallest students in my class.
 A. a B. an C. the D. No article
2. They planned to have the trip................June.
 A. on B. in C. at D. for
3. Peter was absent from class ......................he had a headache.
 A. because B. although C. and D. but
4. Kate bought the bike..........................was advertised at a reduced price.
 A. who B. whom C. whose D. which
5. Lan doesn't play golf well, ..........................?
 A. does she B. doesn't she C. did she D. is she
Question III. Choose the underlined part that needs correction in each of the 
following questions: 
 1. Are you interested about learning English?
 A B C D
 2. Mr. Nam said that he would visit Singapore next year.
 A B C D
 3. They are looking forward to see her again. 
 A B C D
 4. The car was such expensive that he couldn’t buy it.
 A B C D
 5. The children are playing happy in the yard now.
 A B C D
Question IV. Read the following passage, then choose the best option to complete 
it:
 THE LANGUAGE OF CLOTHES
 We don’t only choose clothes to make us look.................., we also use them to tell 
the world ...................our personality. The clothes we wear and our 
appearance.................... a whole give other people useful information about what we 
think and..........................we feel. If we feel cheerful, we usually wear...................clothes 
and if we feel........................we sometimes put on dark clothes. But why do teenagers wear black so...........................? Is it because they feel miserable all........................? This 
is unlikely the case. It is probably just because it is......................to wear black, and 
young people they are real fans......................... fashion.
 1. A. attract B. attractive C. attractively D. attraction
 2. A. of B. with C. by D. about
 3. A. on B. as C. for D. in
 4. A. which B. what C. how D. when
 5. A. colorful B. colors C. colorfully D. colorless
 6. A. depress B. depressed C. depressing D. depression
 7. A. frequent B. frequency C. frequently D. infrequency
 8. A. the time B. the times C. the week D. the month
 9. A. fashion B. fashionable C. fashioner D. fashioned
 10. A. of B. in C. from D. with
 ------------- The end ------------ PHÒNG GDĐT KIM SƠN HƯỚNG DẪN CHẤM ĐỀ THI TUYỂN SINH 
TRƯỜNG THCS ĐỊNH HÓA VÀO LỚP 10 THPT
 Năm học 2018-2019
 MÔN: TIẾNG ANH
 (Hướng dẫn chấm gồm 1 trang)
 Chú ý: - Thí sinh làm theo cách khác nếu đúng thì cho điểm.
 - Điểm bài thi: 10 điểm. 
 Câu Đáp án Điểm
 1. D. pens 0,4 điểm
 PART I 2. A. asked 0,4 điểm
 PHONETICS 3. C. learn 0,4 điểm
 4. A. thank 0,4 điểm
 5. B. suggestion 0,4 điểm
 1. C. The 0,4 điểm
 2. B. In 0,4 điểm
 3. A. Because 0,4 điểm
 4. D. Which 0,4 điểm
 5. A. does she 0,4 điểm
 PART II 1. C → in 0,4 điểm
 GRAMMAR AND 2. D → the next year 0,4 điểm
 VOCABULARY 3. C → seeing 0,4 điểm
 4. B → so 0,4 điểm
 5. C → happily 0,4 điểm
 1. B. Attractive 0,4 điểm
 2. D. About 0,4 điểm
 3. B. As 0,4 điểm
 4. C. How 0,4 điểm
 5. A. colorful 0,4 điểm
 6. B. Depressed 0,4 điểm
 PART III 7. C. Frequently 0,4 điểm
 READING 8. A. the time 0,4 điểm
 9. B. Fashionable 0,4 điểm
 10. A. Of 0,4 điểm
 The end. PHẦN KÝ XÁC NHẬN:
 TÊN FILE ĐỀ THI: TIẾNG ANH - TS10 - 2018-2019 – ĐỊNH HÓA 2
MÃ ĐỀ THI (DO SỞ GD&ĐT GHI):..
 TỔNG SỐ TRANG (ĐỀ THI VÀ HƯỚNG DẪN CHẤM) LÀ: 3 TRANG.
 NGƯỜI RA ĐỀ THI NGƯỜI THẨM ĐỊNH XÁC NHẬN CỦA BGH
 VÀ PHẢN BIỆN
 Nguyễn Thị Kiều Liên Dư Thanh Bình

File đính kèm:

  • docde_thi_tuyen_sinh_vao_lop_10_mon_tieng_anh_de_2_nam_hoc_2018.doc